Testowanie użyteczności oraz dostępności interfejsu w aplikacjach mobilnych

 

Aleksandra PirekAleksandra Sasin

 

 

 

 

 

Testowanie aplikacji mobilnych różni się od testowania aplikacji internetowych czy desktopowych pod wieloma względami. Najczęściej testy funkcjonalne tego typu aplikacji opierają się na testowaniu interakcji użytkowników. Oczywistym jest, że inaczej wygląda testowanie aplikacji bankowej, a jeszcze inaczej gry lub aplikacji społecznościowej. Bardzo dużo zależy również od docelowej grupy przyszłych użytkowników.

Na naszym warsztacie poznacie podstawy projektowania interfejsów dla aplikacji mobilnych i ekranów dotykowych, oraz na własnej skórze przekonacie się, jak można zweryfikować użyteczność tychże aplikacji. Będzie to tylko wstęp dla kogoś, kto chciałby zacząć przygodę z testami użyteczności.

Jest to kontynuacja warsztatu, który zorganizowałyśmy na Testwarez 2015. Tym razem poruszymy tematykę testów użyteczności dla aplikacji mobilnych z systemem operacyjnym Android i iOS oraz narzędzi jakimi można się posłużyć do przeprowadzenia tych testów. Chciałybyśmy również podkreślić róznicę w testowaniu aplikacji webowych, desktopowych i mobilnych.

Warsztaty składać się będą z następujących części teoretyczno-praktycznych:

Część 1 – Użyteczność i projekt interfeksu użytkownika

a) Wprowadzenie
b) Użyteczność w kontekście aplikacji mobilnych
c) Przykłady braku użytecznosci na podstawie wybranych aplikacji mobilnych
d) Narzedzia projektowe typowe dla Androida (Omnigraffle, Wireframesketchery, szablony)

Część 2– Specyfika rozwiązań mobilnych i urządzeń z ekranami dotykowymi

a) Projektowanie interfejsu dla urządzeń mobilnych i ekranów dotykowych oraz towarzyszące temu ograniczenia
b) Powiadamianie i informacje dla użytkownika (toasty, powiadomienia wbudowane, okienka dialogowe itp.)
c) Podstawowe zasady dotyczące tworzenia użytecznych aplikacji mobilnych (porównanie Android , iOS)
d) Przykłady testów użyteczności dla aplikacji mobilnych

Część 3– Praktyczna

a) Sesja testowania użyteczności aplikacji mobilnej z użytkownikami

ALBO

b) Projektowanie interfejsu dla ekranów dotykowych na podstawie szablonów

Wybów dla części praktycznej będzie zależeć od preferencji uczestników. Razem zdecydujemy, która opcja jest dla wszystkich najciekawsza i najkorzystniejsza.

Część 4

a) Podsumowanie warsztatu
b) Literatura
c) Szkolenia
d) Blogi, strony, linki

Profil prelegenta: Aleksandra Pirek

Profil prelegenta: Aleksandra Sasin

Tagged under:

Program konferencji

TwitterFacebookLinkedInGoogle+