Gorzka strona motywacji

mlichotacywinskaPrelegent: Monika Lichota-Cywińska
Polskie firmy stanowią powyżej 7% ogółu przedsiębiorstw działających w sektorze ICT na terenie Unii Europejskiej. Dodając do tego prognozę wzrostu liczby polskich przedsiębiorstw z branży, w średnim rocznym tempie ponad 10% oraz najwyższy w Europie wzrost obrotów (powyżej 8%), odważnie można przyznać iż specjaliści sektora IT w Polsce są i będą jeszcze długo „na wagę złota”. Tym samym wróży to poważny problem dla pracodawców którzy będą dążyli do pozyskania nowych pracowników oraz co trudniejsze zatrzymania doświadczonych inżynierów.
O ile pozyskanie nowych pracowników, czy proces rekrutacji można chociaż w części scedować na dział HR, o tyle budowanie i utrzymanie zespołu w dobrej kondycji, spada na barki kierowników zespołu (Test Managerów, QA Managerów, Kierowników liniowych zespołów).
W obecnych czasach dynamicznie zmieniające się otoczenie oraz pokolenia „Z” wchodzące na rynek, wymagają nie tylko świeżych pomysłów, ale i bagażu doświadczeń w podobnych sytuacjach od Test/QA Managerów.
Dzisiejszy pracownik, tester to osoba z małym przywiązaniem do pracodawcy, nieustannie potrzebująca wyzwań i pracy projektowej. Dlatego też oferta benefitów medycznych, sportowych, językowych czy pakiet szkoleń nie mają większego znaczenia, przeważają nad nimi dobre samopoczucie w miejscu pracy, elastyczny czas pracy, możliwość pracy zdalnej, strefa relaksu w miejscu pracy, organizacja czasu poza biurem, itp.
Brzmi prosto, ale „de facto” staje się niemałym wyzwaniem dla menadżerów. Dlaczego?
W swoim wystąpieniu pokaże działania budowania zespołu i motywacji pracowników widziane z perspektywy kierowników liniowych, Test managerów, QA Managerów. Z jednej strony codzienne wyzwania z indywidualnymi potrzebami i bolączkami członków zespołu, a z drugiej strony próba pogodzenia ich z walką o czas, budżet, harmonogram, cele biznesowe.

Wszelkie działania menadżerów powinny być spójne z celami firmy i kierunkiem, w którym ona zmierza. Oczywiście budowanie, wspieranie i motywowanie zespołu to główne działania kierowników działów, kierowników liniowych, ale nie można zapominać, że pierwszym celem firmy jest zysk – bez niego nie jesteśmy w stanie osiągać pozostałych celów.
Opowiem ile kosztuje motywacja zespołu, nie tylko taka uszyta narzędziami finansowymi, ale też taka w której wyzwania i złożoność zadań samych w sobie podnoszą efektywność i zadowolenie z codziennej pracy.
Moja prezentacja będzie słodką odsłoną menagement 3.0 w oczach pracowników, członków zespołu oraz gorzką ceną którą musi zapłacić Menager zespołu.
Na koniec wspólnie z Uczestnikami zastanowimy się nad motywacją do pracy samych menagerów oraz postaram się odpowiedzieć na pytania skąd mogą czerpać inspiracje, pomysły, energię, w jaki sposób wybierać priorytety i czy zawsze warto budować szklaną wieżę ze słusznych idei czy też lepiej pójść na kompromis klasycznych procedur i zasad.


Tagged under:

Program konferencji

TwitterFacebookLinkedInGoogle+